Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht van Claimstichting Pensioen bestaat uit de volgende drie leden:

Han de Jong – voorzitter, Voormalig hoofdeconoom ABN AMRO, columnist, en BNR

Han de Jong werkt als onafhankelijk econoom. Bij BNR geeft hij bijna dagelijks commentaar op economische en financiële ontwikkelingen. Verder heeft Han diverse adviesrollen bij enkele family offices, een verzekeringsmaatschappij en een stichting. Hij schrijft commentaren en columns op zijn eigen site, crystalcleareconomics.nl, en investmentofficer.nl.
Han is lang hoofdeconoom geweest bij ABN AMRO en is bij diverse pensioenfondsen ca. tien jaar extern lid geweest van de beleggingsadviescommissie.

Henk van Stokkom – lid, Doendenkers, filantropisch adviseu

Henk van Stokkom werkte eerst in de internationale grondstoffenhandel, daarna voor een bedrijf dat een stichting financierde met activiteiten voor kinderen met een handicap in Zuid-Amerika. Vanaf 1995 werkte Henk als zelfstandige voor beleggingsfondsen en vermogensfondsen. Sinds 2008 is hij uitsluitend actief voor vermogensfondsen. In 2022 ontving Henk de oeuvreprijs van De Dikke Blauwe voor zijn bijdrage aan de filantropiesector.

Theo Bisschops – lid, Fiscaal jurist en voorzitter KBO Kring Eindhoven

Theo studeerde fiscaal recht in Tilburg en combineerde dat met zijn werk als freelance journalist bij de regionale omroep en het plaatselijk dagblad. Na zijn studie werkte hij 6 jaar bij de Belastingdienst om daar na via functies als secretaris van een werkgeversorganisatie en als directeur/bestuurder van diverse brancheorganisaties terecht te komen als bestuurder en adviseur in de (eerstelijns) gezondheidszorg.

Ook na zijn pensionering is Theo actief als adviseur voor organisaties in de not- for- profit sfeer. Na eerst te zijn toegetreden tot het bestuur van SeniorenBelang Woensel heeft hij daarna ook de rol van voorzitter van KBO Kring Eindhoven op zich genomen.

Op verzoek van KBO Brabant is Theo toegetreden tot de Raad van Toezicht van de Claimstichting, omdat hij gelooft in de doelstellingen van de stichting en de daarmee verbonden personen, en het rechtmatige en rechtvaardige streven naar een eerlijke pensioenregeling voor allen.